Săptămâna aceasta a început cu ”A fost odată ca niciodată” la Școala de vară Adventures. Copiii au pășit în lumea fantastică a poveștilor, au făcut jocuri de rol sau teatru de păpuși.
Am păstrat aceeași temă și în cadrul cursului de programare organizat de Iotesa Kids, iar copiii au avut ocazia să dea viață unor personaje de basm și să creeze propria animație desprinsă din imaginația lor.
Prima grupă se afla deja la a patra lecție de programare și deja învățase cum să creeze o animație scurtă cu dialog între două personaje, afișat ca text pe ecran. De aceea, am ales să facem pasul următor în crearea unor dialoguri cât mai animate. Pentru aceasta, am folosit extensia Text în vorbire (sau Text to speech).
Prin instalarea extensiei Text în vorbire, la blocurile de cod existente se adaugă 3 blocuri noi, care permit proiectului să folosească voce sintetizată, în 5 variante de voce și 22 de limbi, printre care și româna.
Povestea începe în casa vrăjitorului. Elful tocmai și-a încheiat ucenicia, a învățat tot ce trebuie să știe și este pregătit să plece în lume. Decorul se schimbă și elful rămâne singur, entuziasmat că începe o nouă aventură.
Grupa a doua a folosit aceeași extensie Text în vorbire, însă povestea creată de copii a devenit mai complexă.
Elful va decide să se transforme într-un animal fantastic. Ce animal va fi? Vom vedea, deoarece calculatorul va stabili aleator din cele 3 variante pe care i le punem la dispoziție. Pentru aceasta, copiii și-au reamintit noțiuni învățate anterior: variabile, aleator, operatori și relații de egalitate, condiții (blocul ”dacă () atunci”).
Pentru a anima și mai mult povestea, am alternat postura personajului (cu instrucțiunea ”schimbă costumul la ()”) și am introdus sunete în momentele cheie ale animației: melodii, sunete care imită animale.
Pentru a vedea cum arăta proiectul nostru la finalul lecției, dar și pentru a intra câteva minute în spatele scenei, unde se întâmplă totul, vă invităm să vizionați filmulețul acesta:
Dacă v-a plăcut și doriți ca și copiii voștri să creeze proiecte interesante ca acesta în Scratch, vă așteptăm la cursurile noastre de programare!
Înscrierile se fac pe tot parcursul anului. Fiecare copil va parcurge totate modulele cursului începând cu modulele de inițiere pâna la modulele avansate în cadrul cărora își va dezvolta propriile aplicații și proiecte.
Daca locația de mai sus nu vă este la îndemână, vă invităm în oricare altă locație unde se desfășoară cursul de programare.
Completați formularul de mai jos și vă vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.
Alte modalități de a ne contacta:
Telefon: 0722-410565
E-mail: contact@iotesa.ro