La After School Adventures copiii sunt întâmpinați cu un program de activități variate atât în perioada anului școlar cât și în timpul vacanțelor. La școala de vară, fiecare săptămână are o anumită tematică, iar noi, cei de la Iotesa Kids, ne-am adaptat programa pentru a păstra lecțiile în aceeași notă.
Activitățile din săptămâna științelor s-au concentrat pe experimente științifice, înțelegerea unor fenomene naturale sau reacții chimice. Echipa Iotesa Kids încurajează metodele alternative de educație, în care copiii pot experimenta și învăța prin joacă.
La Afterschool Adventures învață programare două grupe de copii, dintre care cei mai noi veniți erau la a doua lecție, iar cu cei din grupa cu mai multă vechime lucrăm deja de câteva luni în Scratch 3.0, limbajul de programare vizual care folosește blocuri de cod pentru a crea programe.
Mai întâi ne-am reamintit ce am învățat în prima lecție: pornirea calculatorului și a browserului de internet, logarea pe platforma Scratch și crearea unui nou proiect.
Apoi am discutat despre tematica, personajele și scenariul animației: un dialog între personaje, dintre care unul este un om de știință.
Am învățat cum se aleg și cum se adaugă în proiect personaje și decoruri noi. Am setat poziția personajelor în scenă folosind coordonatele orizontală și verticală.
Ne-am reamintit rolul blocurilor de tip eveniment și locul lor în sintaxă. Am aflat despre blocurile de cod care stabilesc direcția unui personaj și stilul de rotație.
Am învățat cum se folosesc blocurile de cod care afișează ceea ce spune personajul, cu ajutorul blocului ”spune () pentru () secunde”. Am discutat despre sincronizarea acțiunilor personajelor: când unul vorbește, celălalt așteaptă, prin utilizarea blocului ”așteaptă () secunde”.
La final, am aflat cum se denumește, cum se salvează proiectul și cum se regăsește ulterior în folderul ”Materialele mele”.
Cu a doua grupă am hotărât să facem o animație interactivă care să ilustreze stările de agregare ale apei: solidă, lichidă și gazoasă. Am discutat despre tematica și scenariul animației, apoi fiecare și-a ales din baza de date personajele și decorurile pe care le-a considerat cele mai sugestive.
Ne-am reamintit cum se setează poziția unui personaj în scenă folosind coordonatele orizontală și verticală, cum se modifică dimensiunea și cum se folosesc blocurile ”ascunde” și ”arată”.
Am aflat despre blocurile de cod care stabilesc direcția unui personaj și stilul de rotație.
Ne-am reamintit cum se setează un decor de început și cum se schimbă decorul cu ocazia anumitor evenimente. Ne-am reamintit cum se folosesc blocurile care afișează ceea ce spune personajul (blocul ”spune () în () secunde”).
Am folosit blocul eveniment ”când se dă click pe acest personaj” pentru a face animația interactivă. Am învățat despre difuzarea și recepționarea de mesaje, blocurile ”difuzează (mesaj)” și ”când primesc (mesaj)”.
Ce a rezultat vedeți în filmulețul de mai jos !
Cursurile de programare pentru copii organizate de Iotesa Kids la After School Adventures continuă toată vara. Înscrieți-vă copilul la școala de vară After School Adventures sau aduceți-l doar la cursul de programare! Ambele variante sunt disponibile!
Înscrierile se fac pe tot parcursul anului. Fiecare copil va parcurge totate modulele cursului începând cu modulele de inițiere pâna la modulele avansate în cadrul cărora își va dezvolta propriile aplicații și proiecte.
Daca locația de mai sus nu vă este la îndemână, vă invităm în oricare altă locație unde se desfășoară cursul de programare.
Completați formularul de mai jos și vă vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.
Alte modalități de a ne contacta:
Telefon: 0722-410565
E-mail: contact@iotesa.ro