Colaborarea dintre Iotesa Kids și After School Adventures înseamnă și faptul că, pe perioada școlii de vară, urmăm în timpul cursurilor o tematică săptămânală comună. Saptamana aceasta copiii participanți la școala de vară au făcut o călătorie înapoi în timp, până la descoperirea roții. Apoi au aflat despre carele de luptă, primele motoare cu aburi și despre personalitățile importante din istoria autoturismului.
În cadrul lecției de programare, propunerea noastră pentru copii a fost realizarea unui mini-muzeu virtual al autoturismului, o animație interactivă în care personajul se plimbă prin încăperi virtuale având ca exponate autoturisme reprezentative pentru istoria acestui artefact atât de fascinant.
În spatele prezentării atractive, noi, cei din echipa Iotesa Kids, am avut multe lucruri serioase de transmis micilor programatori.
În primul rând, a fost pentru prima dată când copiii nu au lucrat la un proiect de la un capăt la altul, ci au preluat un proiect început de altcineva, la care ei aveau de realizat doar o parte. Am simulat astfel o situație foarte des întâlnită în realitate, în cadrul echipelor de programatori, care își împart munca între ei.
Pentru aceasta, le-am arătat copiilor cum se remixează un proiect existent pe platforma Scratch pentru a adăuga propriile lor script-uri formate din blocuri de cod.
Proiectul avea deja pregătite de noi decorurile cu imagini reprezentative și blocurile de cod din extensia Text în vorbire care prezentau ”exponatele” vizitate pe măsură ce apăreau pe scenă. Munca de cercetare prealabilă și de introducere a imaginilor și a textelor lungi din descrieri este de cele mai multe ori obligatorie în realizarea unui proiect de acest gen este consumatoare de timp, dar noi
”Camerele muzeului” erau decorurile proiectului, care se schimbau în funcție de acțiunile personajului.
Copiii din prima grupă, care se aflau la a șasea lecție de programare în Scratch au învățat cum să deplaseze personajul prin apăsarea tastelor cu săgeți de pe tastatură, cu ajutorul blocurilor de cod:
Apoi am identificat împreună condiția la îndeplinirea căreia se schimbă decorul, iar personajul trece de la marginea atinsă la cea opusă, pentru a simula trecerea prin încăperi:
Pentru copiii din a doua grupă, cu mai multă experiență, am încercat și am și reușit să identificăm două probleme din proiectul la care lucram, adică faimoasele ”bug”-uri atât de vânate de ei. Una dintre probleme era faptul că, dacă personajul trecea foarte repede dintr-o cameră în alta, descrierile audio începeau să se suprapună și creau un vacarm de neînțeles.
Pentru a rezolva această problemă am avut nevoie de crearea unei variabile și introducerea unei noi condiții suplimentare la trecerea de la un decor la altul.
În filmulețul alăturat puteți vedea mini-muzeul nostru virtual. Iar, dacă doriți ca și copiii dumneavoastră să realizeze astfel de proiecte interesante și distractive, îi așteptăm la cursul de programare!
Înscrierile se fac pe tot parcursul anului. Fiecare copil va parcurge totate modulele cursului începând cu modulele de inițiere pâna la modulele avansate în cadrul cărora își va dezvolta propriile aplicații și proiecte.
Daca locația de mai sus nu vă este la îndemână, vă invităm în oricare altă locație unde se desfășoară cursul de programare.
Completați formularul de mai jos și vă vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.
Alte modalități de a ne contacta:
Telefon: 0722-410565
E-mail: contact@iotesa.ro