Am avut parte de niște luni de vară excelente în compania copiilor de la școala de vară Exploratorii Cunoașterii. Ca să încheiem vacanța în forță, le-am propus copiilor de la cursul de programare un proiect care să îi entuziasmeze și în același timp să îi facă să învețe ceva nou: un joc care folosește extensia de Scratch 3.0 Detectarea video cu ajutorul camerei web.
Jocul este aparent simplu, pe ecran apar într-o poziție aleatoare, pe rând, baloane de diferite culori. Acestea se umflă timp de câteva secunde și apoi dispar. Partea interesantă este odată cu activarea detectării mișcării, deoarece atunci utilizatorul devine parte integrantă a jocului și poate, cu mișcările corpului său, să ”spargă” baloanele.
Când le propunem copiilor un proiect nou, încercăm mai întâi să îi ajutăm să analizeze ce se întâmplă de fapt în proiectul respectiv, să identifice logic părțile sale componente pentru a putea organiza scripturile. În acest fel, am identificat cele două părți principale pe care urma să le transformăm în cod. Prima dintre ele era apariția baloanelor în poziții și culori aleatoare pe scenă, crearea efectului vizual de ”umflare a baloanelor” și la final dispariția lor după un număr de secunde. Pentru realizarea scriptului am aplicat preponderent noțiuni învățate în lecțiile anterioare și am folosit blocuri de cod deja cunoscute:
A doua parte logică a proiectului este cea în care utilizatorul, cu ajutorul webcam-ului, interacționează prin mișcările corpului cu personajele de pe scenă, cu baloanele deci.
Aici intervine noutatea, extensia Detectare video și cele patru blocuri noi de cod. Unul dintre ele este o variabilă predefinită, ”mișcarea video față de personaj”.
Cu ajutorul ei am putut crea un script prin care să verificăm nu doar când utilizatorul înregistrează mișcare pe ecran ci, mai mult decât atât, când mișcarea este îndreptată către personajul balon și are o anumită intensitate. Mai pe scurt: când utilizatorul chiar lovește balonul și nu doar se mișcă la întâmplare pe scenă.
Rezultatul a fost, după cum probabil ați putea intui, un succes, am putea spune chiar că am avut parte de proiectul la care copiii au aplaudat cel mai mult!
Dacă doriți să îl încercați, accesați acest link https://scratch.mit.edu/projects/420392986
Ne este foarte dragă întâlnirea săptămânală cu copiii de la Exploratorii Cunoașterii și de abia așteptăm să îi cunoaștem și pe noii veniți odată cu începerea școlii. Dacă și copilul dumneavoastră este înscris la programul after school, sau pur și simplu se află în apropiere după cursurile de la școală și își dorește să învețe programare cu noi, contactați-ne pentru detalii!
Înscrierile se fac pe tot parcursul anului. Fiecare copil va parcurge totate modulele cursului începând cu modulele de inițiere pâna la modulele avansate în cadrul cărora își va dezvolta propriile aplicații și proiecte.
Daca locația de mai sus nu vă este la îndemână, vă invităm în oricare altă locație unde se desfășoară cursul de programare.
Completați formularul de mai jos și vă vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.
Alte modalități de a ne contacta:
Telefon: 0722-410565
E-mail: contact@iotesa.ro