Programul de vară la After School Adventures continuă cu săptămâna artelor. Copiii au pornit de la concepte de bază în artele vizuale și au învățat despre culori primare și secundare, contraste, efecte și percepție, apoi au experimentat cu diverse tehnici și materiale.
La cursul de programare organizat de Iotesa Kids, copiii și-au pus imaginația la treabă pentru a crea o animație cât mai colorată și mai expresivă.
La fel ca data trecută, grupa întâi a lucrat la un proiect mai simplu, iar grupa a doua a avut de îndeplinit niște cerințe mai complexe.
Copiii din grupa întâi, cu vârste cuprinse între 6 și 9 ani, se aflau la a treia lecție de programare în Scratch. De aceea, propunerea noastră pentru ei a fost o animație interactivă simplă, în care personajul își schimbă anumite atribute (pălăria de pe cap și fructul din mână) atunci când utilizatorul face click pe ele.
Pentru a realiza acest proiect, ne-am reamintit cele învățate în lecțiile precedente: alegerea unui decor, alegerea unui personaj și poziționarea lui în scenă relativ la axele orizontală și verticală folosind blocul de mișcare ”mergi la x () y ()”.
Deoarece pălăriile și alimentele erau și ele personaje de sine stătătoare, care trebuiau pozitionate relativ la personajul principal, am învățat și despre poziționarea în profunzime, cu blocurile de comandă ”mergi la stratul (înapoi/în față)”.
Pentru că în biblioteca de personaje pusă la dispoziție de platforma Scratch nu există un personaj cu mai multe costume reprezentând fructe, ci doar mai multe personaje separat, am recurs la un mic artificiu prin care se pot comasa mai multe costume aparținând diferitelor personaje, într-unul singur. Copiii au fost entuziasmați de noua descoperire și nu mai pridideau să își aleagă noi și noi costume reprezentând fructe sau chiar și alte alimente, în funcție de imaginația fiecăruia.
Animația solicita acțiunea utilizatorului, care este invitat de personajul principal să dea click pe pălărie sau pe aliment, pentru a le schimba. Pentru aceasta, am învățat despre blocul eveniment ”când se dă click pe acest personaj” și despre blocul de aspect ”costumul următor”.
Dacă doriți să încercați să realizați și voi împreună cu copiii această scurtă animație interactivă, puteți urma instrucțiunile din videoclipul de mai jos.
Grupa a doua este compusă din copii între 7 și 9 ani, care învață deja programare de câteva luni. Ei au avut același proiect la bază, însă am mărit gradul de dificultate adăugând două cerințe suplimentare: în urma unui click pe aliment, acesta trebuia să se schimbe și să efectueze o mică săritură cu revenire la poziția inițială. În plus, când se dădea click pe pălărie, aceasta trebuia să se schimbe și să dea senzația că zboară în aer într-o mișcare de rotire ascendentă, apoi să revină la locul ei pe capul personajului.
Pentru a realiza mișcarea de săritură pe verticală, am folosit de două ori blocul ”glisează în () secunde la x() y()”, păstrând x constant și modificând y astfel încât să crească cu un anumit număr de pixeli, apoi să revină la valoarea inițială. Copiii au putut alege înâlțimea săriturii (numărul de pixeli pe verticală) și viteza cu care se efectuează saltul (numărul de secunde în care glisează în sus și în jos).
Lucrurile se complică la mișcarea de rotație ascendentă a pălăriei, deoarece această mișcare complexă trebuie descompusă în două mișcări simple: una de rotație și cealaltă de glisare. Pentru a obține aceasta, am folosit un bloc ”repetă ()”, în care am inserat un bloc ”rotește-te () grade” și un bloc ”glisează în () secunde la x() y()”, unde x rămânea constant, iar y creștea cu 5 pixeli la fiecare repetiție.
Dacă tot ce v-am povestit mai sus vi se pare interesant și ați dori ca și copiii dumneavoastră să învețe programare în această vară cu Iotesa Kids la After School Adventures, contactați-ne! De abia așteptăm să îi cunoaștem pe viitorii mici programatori!
Înscrierile se fac pe tot parcursul anului. Fiecare copil va parcurge totate modulele cursului începând cu modulele de inițiere pâna la modulele avansate în cadrul cărora își va dezvolta propriile aplicații și proiecte.
Daca locația de mai sus nu vă este la îndemână, vă invităm în oricare altă locație unde se desfășoară cursul de programare.
Completați formularul de mai jos și vă vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.
Alte modalități de a ne contacta:
Telefon: 0722-410565
E-mail: contact@iotesa.ro